Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2022

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 2021



Η αγαπημένη μας γιορτή πλησιάζει και οι προετοιμασίες άρχισαν!!!!

Πρώτη μας δουλειά το στόλισμα του Χριστουγεννιάτικου δέντρου !!!








 
Πρέπει να προλάβουμε να στείλουμε τα γράμματά μας στον Άγιο Βασίλη !!!
Ευχές και επιθυμίες γράφτηκαν στο χαρτί ,μπήκαν στο ταχυδρομικό κουτί και γέμισαν χαρά και προσμονή τις καρδούλες όλων των παιδιών!!!!









Και τώρα ξεκινάνε οι δημιουργικές δραστηριότητες από τα μαγικά χεράκια των παιδιών μας !!!

Χριστουγεννιάτικα δέντρα με διάφορες τεχνικές ( τύπωμα ,χαρτοκοπτική ,χαρτοκολλητική ) σε ατομικές αλλά και ομαδικές εργασίες!!!!








                      Όμορφα κηροπήγια από αλατοζύμη που την φτιάξαμε με τα χεράκια μας !!!!!













Το φετινό μας γούρι για το << 2022 >> ,που συμβολίζει την ευημερία , την οποία ευχόμαστε να έχουν    όλα τα σπιτικά αυτήν τη χρονιά !!!!!






Χιονόμπαλες !!!!






Το στολισμένο καραβάκι είναι ένα ελληνικό έθιμο. Κατά τη διάρκεια των χριστουγεννιάτικων γιορτών, στολιζόταν στα σπίτια και στις πλατείες, πριν από την αντικατάστασή του από το χριστουγεννιάτικο δέντρο

Σύμφωνα με την παράδοση, το καράβι στολιζόταν επειδή οι Έλληνες είχαν ανέκαθεν δεσμούς με τη θάλασσα, ήδη από τα αρχαία χρόνια.   Παράλληλα, μικρά καραβάκια είχαν τον ρόλο και ενός τιμητικού καλωσορίσματος για τους Έλληνες θαλασσοπόρους που επέστρεφαν στα σπίτια και στις οικογένειές τους. Συχνά τα παιδιά που πήγαιναν να πουν τα κάλαντα κρατούσαν μια μινιατούρα- στολισμένο καράβι. Στολισμένο με χρωματιστά χαρτιά και σχοινιά, γέμιζε από γλυκά και χριστόψωμα από τους γείτονες. Αν και το έθιμο αυτό έχει ατονήσει, κρατάει ακόμα στα νησιά, από όπου και προέρχεται.

Το 1833 στολίστηκε το πρώτο χριστουγεννιάτικο δέντρο στην Ελλάδα, από τον βασιλιά Όθωνα, στα ανάκτορα του Ναυπλίου. 

Παρ' όλα αυτά, την 6η του Δεκέμβρη στολίζονται καράβια προς τιμή του Αγίου Νικολάου, προστάτη των ναυτικών, ο οποίος ούτως ή άλλως είναι ο πρόδρομος του Σάντα Κλάους.


                               Τηρώντας το έθιμο κι εμείς στολίσαμε τα δικά μας καραβάκια !!!!


 


                                          

                                                     


                                              Φτιάξαμε όμορφα σουβέρ !!!!!











Χιονόμπαλες με μικρά ξωτικά και διακοσμητικά από γλωσσοπίεστρα !!!!!















Γίναμε μικρά ταρανδάκια !!!!!








                                 Φτιάξαμε ευχετήριες κάρτες !!!









Ένα μεγάλο ευχαριστώ αξίζουν οι γονείς όλων των παιδιών για την συμμετοχή τους στις φιλανθρωπικές δράσεις που διοργανώσαμε!!!!! Με ικανοποίηση και περηφάνια παραδώσαμε στην Αντιδήμαρχο κυρία Βούλα Ελευθεριάδου δέκα κιβώτια με τρόφιμα και άλλα είδη ,για το Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου Δέλτα και άλλα δέκα κιβώτια στο  <<Χαμόγελο του παιδιού>> .
Γιατί όπως έλεγε και ο στρατηγός Ιωάννης Μακρυγιάννης :
                                        
                                         είμαστε εις το «εμείς» κι όχι εις το «εγώ»







Μετά την πρωτοχρονιά και με το τέλος των γιορτών την τιμητική τους έχουν τα
 <<βασιλοπιτάκια >>,
μια προσφορά του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του σχολείου μας.
Οι τυχεροί της νέας χρονιάς ο Αντώνης και ο Νικόλας γεμάτοι χαρά πήραν τα δωράκια τους !!!







Ας είναι αυτή η χρονιά χαρούμενη κι ευλογημένη για όλον τον κόσμο !!!!






Τετάρτη 5 Ιανουαρίου 2022



 Ομάδα δράσης μαθητών για την προστασία των ζώων συντροφιάς

  Δίκτυο Τέχνης και Δράσης

Θεματική:   Φροντίζω το περιβάλλον.

          Υποθεματική:   Οικολογική Συνείδηση  φιλοζωία, τα δικαιώματα των ζώων. 

Το πρόγραμμα που προτείνει ο Σύλλογος Δίκτυο Τέχνης και  Δράσης έχει τίτλο «Ομάδα Δράσης Μαθητών για την Προστασία των Ζώων Συντροφιάς» και σκοπό έχει να ευαισθητοποιηθούν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές γύρω από το θέμα της κακοποίησης και της εγκατάλειψης ζώων συντροφιάς, ώστε  να ενισχυθούν οι μηχανισμοί πρόληψης. Στόχοι του προγράμματος είναι οι μαθητές αρχικά να συνειδητοποιήσουν τις έννοιες του δεσποζόμενου και αδέσποτου ζώου, να αναπτύξουν την εν συναίσθηση και την αγάπη προς τα ζώα συντροφιάς, κατανοώντας ταυτόχρονα τις υποχρεώσεις των ανθρώπων απέναντί τους. Τέλος, να καλλιεργήσουν δεξιότητες ώστε να αναλάβουν δράσεις και πρωτοβουλίες ενημέρωσης της σχολικής και τοπικής κοινότητας  για την πρόληψη της εγκατάλειψης ζώων, για την προστασία των αδέσποτων της περιοχής, καθώς και για την προώθηση στειρώσεων και υιοθεσιών μέσω φιλοζωικών σωματείων.

                     

 

  Οι φίλοι μας τα ζώα. Ευαισθητοποίηση μέσω έργων τέχνης και κειμένων.

 Συζήτηση-Κριτική σκέψη

Οι μαθητές παρατηρούν έργα τέχνης με θέμα ζώα συντροφιάς. Παρατηρώντας προσεκτικά προσπαθούν να περιγράψουν το περιβάλλον που απεικονίζει ο κάθε πίνακας, τους ήρωες, τα συναισθήματα των ηρώων καθώς και τα συναισθήματα που προκαλούν οι πίνακες στα ίδια τα παιδιά. Τα έργα τέχνης  που παρατήρησαν συνδέθηκαν με τις εμπειρίες τους τις οποίες μοιράστηκαν στην ομάδα.

 









  Πώς νιώθουν τα ζώα;

Ενσυναίσθηση και ευαισθησία.

Αξιοποιώντας  φωτογραφίες από το διαδίκτυο και  από περιοδικά του National Geographic , οι μαθητές/τριες παρατηρώντας προσεκτικά προσπάθησαν  να κατανοήσουν πώς αισθάνονται τα ζώα. Κατασκεύασαν αφίσες ,όπου κατέγραψαν τις σκέψεις τους.





                                                                          ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΒΙΝΤΕΟ :

<< ΠΩΣ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΤΑ ΖΩΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ >>

 

https://www.youtube.com/watch?v=Eo6yC_lklQo&ab_channel=GOLDENSOTOS

 

<< ΤΑ ΖΩΑ ΖΩΖΟΥΝ ΤΟ ΕΝΑ ΤΟ ΑΛΛΟ >>

 

https://www.youtube.com/watch?v=Af4CfwZCAwc&ab_channel=Podbork%C4%B1nTV


                                                    

         Πώς διαλέγω κατοικίδιο; Ποια ζώα είναι για το σπίτι

Υπευθυνότητα -κριτική σκέψη

Οι μαθητές διάβασαν συγκεκριμένα κείμενα της Πανελλαδικής Φιλοζωικής και Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας και ακολούθησε συζήτηση και προβληματισμός. Ψήφισαν το αγαπημένο τους κατοικίδιο , καταμέτρησαν  και διαπίστωσαν ποιο είναι  το πιο δημοφιλές  .






Δημιουργικότητα και κατασκευές.

Δημιουργήσαμε το πρώτο μας ψηφιδωτό με θέμα την αδέσποτη γατούλα μέσα στο περιβάλλον που εμείς θα θέλαμε να βρίσκεται.

 





                                                         Δεσποζόμενα και αδέσποτα ζώα συντροφιάς 

Μελέτη περιπτώσεων-κριτική σκέψη

Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες διαβάσανε το παρακάτω κείμενο και κάθε ομάδα παρουσίασε μία από τις τέσσερις κατηγορίες, εμπλουτίζοντας την παρουσίαση με προσωπικές εμπειρίες και ιστορίες ζώων που γνωρίζουν από κάθε κατηγορία.

 «1. Ζώο συντροφιάς είναι κάθε ζώο, που συντηρείται ή προορίζεται να συντηρηθεί από τον άνθρωπο, κυρίως μέσα στην κατοικία του, για λόγους ζωοφιλίας ή συντροφιάς.

 2. Ως ζώα συντροφιάς θεωρούνται και οι σκύλοι, που χρησιμοποιούνται για το κυνήγι, τη φύλαξη ποιμνίων, τη φύλαξη χώρων, την παροχή βοήθειας και προστασίας ατόμων με ειδικές ανάγκες, καθώς και οι σκύλοι έρευνας και διάσωσης και οι σκύλοι που χρησιμοποιούνται από τις ένοπλες δυνάμεις και τα σώματα ασφαλείας

 3. Δεσποζόμενο ζώο συντροφιάς είναι κάθε μη άγριο ζώο, που συντηρείται ή προορίζεται να συντηρηθεί από τον άνθρωπο, κυρίως μέσα στην κατοικία του, για λόγους ζωοφιλίας ή συντροφιάς και τελεί υπό την άμεση επίβλεψη και φροντίδα του ιδιοκτήτη, κατόχου, συνοδού ή φύλακά του.

 4. Αδέσποτο ζώο συντροφιάς είναι κάθε ζώο συντροφιάς, το οποίο είτε δεν έχει κατοικία είτε βρίσκεται έξω από τα όρια της κατοικίας του ιδιοκτήτη, του κατόχου, του συνοδού ή του φύλακά του και δεν τελεί υπό την άμεση επίβλεψη και τον έλεγχό τους. Οι κυνηγετικοί και σκύλοι φύλαξης ποιμνίων, καθώς και οι σκύλοι έρευνας και διάσωσης, κατά τη διάρκεια του κυνηγιού, της εκ-παίδευσής τους, της φύλαξης του ποίμνιου, της έρευνας και της διάσωσης, δεν θεωρούνται αδέσποτα ζώα (ΝΟΜΟΣ 4039/2012 ΦΕΚ Α΄ 15, όπως τροποποιήθηκε Ν. 4235/2014 ΦΕΚ Α΄32)».

 Σε ομαδικά αλλά και ατομικά φύλλα εργασίας αποτυπώθηκε το κατά πόσο κατανόησαν τις διαφορές μεταξύ αδέσποτου και δεσποζόμενου ζώου.















Εκπαιδεύοντας υπεύθυνους κηδεμόνες.

Κριτική σκέψη-υπευθυνότητα

 Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και συγκεντρώνουν πληροφορίες για την φροντίδα των ζώων, εμβολιασμό, διατροφή, καθαριότητα, περιποίηση, εκπαίδευση. Μαθαίνουν για τη συμβίωση με τα ζώα και την ευθύνη που συνοδεύει την υιοθέτηση ενός κατοικίδιου.

Σε ατομικά φύλλα εργασίας καταγράφουν τις σκέψεις τους για τις ανάγκες των ζώων.



                                         












                                                                           

                                                                           Τα Δικαιώματα των ζώων.

Μελέτη περιπτώσεων-επίλυση προβλημάτων

Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες διαβάζουν την Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων των Ζώων. Στη συνέχεια χωρισμένοι σε ομάδες συμπληρώνουν σχετικό φύλλο εργασίας. Βλέπουν βίντεο εγκατάλειψης νεογέννητων ζώων και διάσωσή τους από εθελοντές και ακολουθεί συζήτηση για την καταπάτηση των δικαιωμάτων των ζώων .

ΒΙΝΤΕΟ : <<ΔΙΑΣΩΣΗ ΕΓΚΑΤΕΛΕΙΜΕΝΩΝ ΚΟΥΤΑΒΙΩΝ >>

https://www.youtube.com/watch?v=CDR3nuNNEoU



                                                                               Συνεργασία με φορείς.

                                                          Πρωτοβουλία-οργανωτική ικανότητα-συνεργασία

Επικοινωνήσαμε  με τη δημοτική αρχή. Ενημερωθήκαμε ότι υπάρχει πρόγραμμα φροντίδας και στείρωσης των αδέσποτων ζώων.

Επίσης αναζητήσαμε φιλοζωικές οργανώσεις της περιοχής. Επικοινωνήσαμε τηλεφωνικά με την  πρόεδρο της Φιλοζωικής του ΔΗΜΟΥ ΔΕΛΤΑ <<Ariel >> , κυρία Σοφία Παπαδοπούλου και την προκαλέσαμε να επισκεφθούν το Νηπιαγωγείο μας και να μας μιλήσουν για την δράση τους. Η Φιλοζωική του ΔΗΜΟΥ ΔΕΛΤΑ <<Ariel >> δέχτηκε με χαρά την πρόσκληση και τρία μέλη της επισκέφτηκαν το Νηπιαγωγείο μας . Ακολούθησε ενημέρωση , ερωτήσεις των παιδιών και συζήτηση.







Μετά από την επίσκεψη των μελών της φιλοζωικής του Δήμου Δέλτα << Ariel >> και αφού μάθαμε για το σημαντικό εθελοντικό τους έργο , συζητήσαμε στην τάξη αν μπορούμε και με ποιόν τρόπο κι εμείς να βοηθήσουμε σε αυτό. Αποφασίσαμε λοιπόν να συγκεντρώσουμε κάποια χρήματα ,με τα οποία θα αγοράσουμε τροφές για τα αδέσποτα ζώα του Δήμου μας . Μια καλή ιδέα ήταν η πραγματοποίηση ενός bazaar , όπου θα πουλήσουμε λούτρινα ζωάκια που θα φέρει ο καθένας από το σπίτι του .Και έτσι έγινε . Κάθε παιδί έφερε και ένα λούτρινο παιχνίδι που δεν το χρειαζόταν και το παζάρι μας στήθηκε. Η συμμετοχή των γονέων ήταν αξιοσημείωτη !!! 


 








Με τα χρήματα που συγκεντρώθηκαν ,αγοράσαμε και προσφέραμε στην φιλοζωική 240 κιλά ζωοτροφών από τα οποία τα 40 κιλά ήταν προσφορά του  Περικλή Χαντέ. Διαπιστώσαμε λοιπόν για άλλη μια φορά πως :

                                                                        <<  ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ >>












Οι στόχοι της παραπάνω δράσης των μαθητών του Νηπιαγωγείου μας που πιστεύουμε ότι επιτεύχθηκαν είναι : η καλλιέργεια θετικών στάσεων και εν συναίσθησης, η κατάκτηση της γνώσης με βιωματικό τρόπο , η συνεργασία με την οικογένεια και την τοπική κοινότητα και η σύνδεση με γνωστικά αντικείμενα (Μελέτη Περιβάλλοντος, Γλώσσα,  Μαθηματικά, Εικαστικά).